Technical Support Engineer
13 Сентября 2025

Город:
Астана
Занятость:
Полная занятость
Компания "LeverX International"
At LeverX, we have had the privilege of delivering 1,500+ projects. With 20+ years in the market, our team of 2,200+ is strong, reliable, and always evolving: learning, growing, and striving for excellence.
We are looking for a Technical Support Engineer to join us. Let’s see if we are a good fit for each other!
Requirements:
- 3+ years in technical support, customer success, or similar client-facing roles.
- Familiarity with Java 17 and Spring Boot 3.
- Experience with RESTful APIs, webhooks, and other integrations, including testing, debugging, and automating API workflows.
- Knowledge of logging and monitoring tools (e.g., Kibana, Grafana).
- Customer-focused mindset and ability to stay calm under pressure. Ability to work effectively with global teams.
- Willingness to handle minor development fixes. Continuous learning mindset — eager to expand skills and product knowledge.
- English B2+.
Nice-to-have skills:
- Hands-on experience with ServiceNow.
- Familiarity with CI/CD pipelines and DevOps tools.
- Experience with Kafka or event-driven systems.
- Knowledge of any cloud platform (AWS, GCP, Azure).
- Understanding of microservices and distributed systems.
- Experience with authentication standards (OAuth, SAML, etc.).
Responsibilities:
- Serve as the first point of contact for customer issues, providing 1st and 2nd level support.
- Communicate clearly and professionally with clients and end-users.
- Troubleshoot, analyze, and resolve complex and technical issues while delivering exceptional support in a timely manner.
- Collaborate with engineering and product teams to escalate and resolve advanced cases.
- Develop and maintain technical documentation, FAQs, and knowledge base articles.
- Identify and implement process improvements to enhance the customer experience.
- Build deep expertise in the product domain from both business and technical perspectives.
Зарегистрируйтесь или войдите, чтобы открыть контакты работодателя
Прикрепите резюме для отклика
Уже с нами?
Войдите, чтобы отправить резюме
19 Сентября
Астана
Компания "Documentolog" Наша дружная команда "Documentolog" ищет Саппорт-специалиста! Специалист будет заниматься взаимодействием с нашими...
15 Сентября
Астана
Компания "Pro People" IT-компания 7Generation GROUP ищет сотрудника, который готов стать частью дружной команды. Обязанности:...
20 Сентября
Support Manager( Wolt TechnologiesKazakhstan (Вольт Технолоджис Казахстан) )
Астана
Компания "Wolt TechnologiesKazakhstan (Вольт Технолоджис Казахстан)" With their excellent management skills, our Customer Support Team Leads are...
04 Сентября
Технический помощник (IT Support)
Астана
Компания "MoneyFest International (МаниФест Интернешнл)" Мы — всемирная онлайн-школа с 9-летним опытом, которая делает финансовое образование...
02 Сентября
Customer support representative
Астана
Компания "SMARTPROVIDE LLC" Мы успешная и официальная, международная компания «SmartProvide» - лидер в аутсорсинговом бизнесе на территории США...
Вакансия размещена в отрасли